Нова Українська Школа

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

Нова українська школа - це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета - створитишколу, у якій буде пиємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті.

НУШ - це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боячись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взєморозуміння

                                                                             Довідка

          про роботу  загальноосвітньої школи І-ІІ ст. с.Жахнівка

            щодо організації освітнього процесу учнів 1 класу

в умовах Нової  української школи    2018 – 2019 навчального року

 

    На виконання наказу Департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 22.12.2018р. №621 «Про підсумки моніторингу стану реалізації основних положень Нової української школи», рішення колегії Департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 20.12.2018р. пр..№7 «Про стан реалізації основних положень Нової української школи», плану роботи Департаменту освіти і науки облдержадміністрації на 2019 рік, наказу департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації від 25.03.2019 р №203 «Про моніторинг стану реалізації нового Державного стандарту початкової освіти в перших класах закладів загальної середньої освіти»,  листа управління освіти, молодіі спорту Тиврівської райдержадміністрації від 01.04.2019 р. №01-27/433 12 квітня 2019 року    здійснювалось вивчення рівня успішності адаптаційного періоду першокласників,  створення сприятливого середовища для адаптації дитини до систематичного навчання, що забезпечуватиме їй подальший розвиток, успішне навчання та виховання.

В результаті перевірки було встановлено наступне:

У освітньому закладі наявні нормативні документи:

-    Закон України про освіту

-    Типова освітня програм ( автор Р.Шиян)

-    Новий Державний стандарт початкової школи

-    Листи на накази МОН України щодо роботи початкової ланки освіти у 2018-2019 н.р.

 Питання особливості роботи початкової ланки освіти в умовах Нової української школи розглядалось

1.   на засіданні педагогічної ради:

-    «Реалізація принципів розвиваючого навчання на уроках та позаурочній діяльності»( протокол №6 від 31.08.2017)

-    «Здійснення пошуково-дослідницької роботи в навчальному закладі» (протокол №1 від 23.01.2018)

-    «Упровадження педагогіки успіху у освітньому процесі»( протокол №2 від 12.04.2018)

-    «Схвалення освітньої програми для 1- класів» ( протокол №5 від 31.08.2018 р)

-    «Оцінювання учнів 1, 2 класів» ( протокол №5 від 31.08.20918)

-    «Впровадження нового Державного стандарту початкової освіти» (протокол №6 від 19.11.2018)

-    «Про вибір та замовлення підручників для 2 класу на 2019-2020 н.р.»(протокол №5 від 05.03.2019)

-    «Реалізація наскрізних змістових ліній в освітньому процесі, нові типи уроків»( протокол №10 від 25.03.2019р)

2)  на нарах при директору :

-    «Впровадження заходів щодо Нової української школи»(29.08.2017)

-    «Опрацювання прийнятого «Закону про освіту». «Підготовка школи до викладання в 1 класі»( 21.09.2017)

-    «Запровадження нового пілотного проекту НУШ в Сутисківській ЗОШ». «Труднощі і переваги. Підготовка матеріальнл-технічної бази, ТЗН, класів, фахівця-вчителя, батьків і учнів до роботи в умовах НУШ»(26.10.2017)

-    «Хід навчання вчителів початкової школи, англійської мови, директора школи за курсом Edera», шляхом он-лайн освіти(22.02.2018)

-    «Хід підготовки 1 класу до роботи в умовах НУШ». «Опрацювання Порядку обліку дітей шкільного віку.Порядку зарахування, відрахування, переведення в 2018-209н.р. Зарахування до 1 класу» (15.05.2018)

-    «Підготовка школи до нового 2018-2019 н.р.»( нарада присвячена роботі НУШ 07.06.2018)

-    30.08.2018 питання щодо роботи школи в умовах НУШ

-    «Укомплектування 1 класу засобами навчання»(27.08.2018)

-    «Робота педагогічного колективу в умовах НУШ»(розгорнуте питання 22.10.2018)

-    «Оформлення особових справ»(25.10.2018)

-    «Підсумки моніторингу НУШ . Врахування методичних рекомендацій у роботі педагогічного колективу та ведення шкільної документації»(22.11.2018)

-    «Підсумки моніторингу НУШ. Стан викладання математики»(20.12.2018)

-    «Впровадження засад НУШ. Створення нового освітнього середовища, викладання змісту. Співпраця з ДНЗ по формуванню комунікативної компетентності, поведінкових навичок, адаптації 1 класу»(31.01.2019)

-    «Стан використання наочності, приладдя,засобів навчання на уроках та в позаурочній діяльності зі школярами в умовах НУШ»(28.02.2019)

-    «Проведення конкурсного відбору підручників»(21.03.2019)

3)  на методичному об’єднанні учителів початкових класів:

-    «Особливості організації навчання в 1 класі»( серпень 2018)

-    «Розвиток соціальної компетентності школярів на уроках в сучасній школі в умовах НУШ», «Педагогічний досвід «Інтегроване навчання в системі нових освітніх технологій»(листопад 2018р)

-    «Розвиток соціальної компетентності молодших школярів на уроках методом ігрової діяльності в умовах НУШ», анкетування «Ставлення членів МО до інтеграції», «Специфіка роботи з учнями 1 класу засобами легоконструкцій» , «Обговорення посібника «Гра по-новому, навчання по-новому»( протокол №3 січень 2019)

-    «Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи вирішення», «Інтерактивні ігрові технології як засіб розвитку і самореалізації особистості» ( протокол №4)

 

У школі наявні накази:

-    Від 04.09.2017р «Затвердження Плану заходів щодо впровадження «Нова українська школа»;

-    23.02.2018 р «Про затвердження заходів щодо підготовки здобувачів освіти до навчання в 1 класі 2018-2019 навчал ьнтго року відповідно до концепції Нової української школи»;

-    Від 29.12.2018 р №105 «Про результативність курсової перепідготовки керівних і педагогічних кадрів у 2018 році »

-    Від 02.01.2018 №1/к «Про організацію курсового підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів у 2018 році»

-    Від 28.12.2017р «№3/к «Про організацію проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників для роботи в умовах Нової української школи»

-    Від 12.03.2018 №6вд «Про відрядження педагогічних працівників на науково-методичні заходи в між курсовий період на березень 2018 року»

-    Від 07.05.208 р №27 вд «Про відрядження на науково-методичні заходи в між курсовий період червень 2018 року вчителя музичного мистецтва Сквири Т.І.»

-    Від 05.06.18 №26 вд Про відрядження на науково-методичні заходи в між курсовий період червень 2018 року вчителя фізичної культури  Сквири Ю.І.»

-    Від 31.08.2018 №18/к « Про організацію і проведення підвищення кваліфікації вчителя початкових класів Ковальової Н.С. для роботи в умовах Нової української школи»

-    Від 01.06.2018р №42, від 18.06.2018 р №47, від 31.08.2018 р №118 «Про зарахування учнів  до 1 класу»

- від 13.02.2019 р №9 "Про підсумки адаптації учнів першого класу в умовах Нової українськоїшколи"

 Учителі освітнього закладу пройшли  курсову перепідготовку:  

№ з/п

ПІП учителя

Категорія слухачів

Дата 

сертифікат

1

Мороз О.М.

Учитель, що викладатиме у 1 класі

22.03.2018-22.07.2018

 ВА 02139682/

НУШ 001993

2

Сковира Ю.І.

Учитель фізичної культури

 

№477 від 13.06.2018

3

Шпак У.В.

Учитель англійської мови

28.03.2018- 15.08.2018

0213 9682/НУШ 002417

4

Сковира Т.І.

Директор школи

01.02.2018- 20.07.2018

02139682/НУШ 001428

 

Крім того, усі учителі початкової ланки освіти     пройшли курси учителів початкових класів на сайті студії онлайн -  освіти EdEra та успішно завершила «Онлайн- курс для вчителів початкової школи» 60 годин та отримали сертифікат.  Поряд з цим  учителька 1 класу Мороз О.М. прослухала вебінар 2 години   та отримала сертифікат  «Використання інтерактивних прийомів «фішбоу» та «кубик Блума» на уроках в початковій школі. Учитель англійської мови Шпак У.В.  прослухала курс 20 годин  і отримала сертифікат «English for Primary School Teachers»

     1 клас працює за  програмою НУШ – 2 (автор - Р.Шиян), відповідно до Концепції Нової української школи учні опановують знання відповідно інтегрованого тематичного навчання.  У освітньому закладі рішенням педагогічної ради від 31.08.2018 р №5 прийнята Освітня програма загальноосвітньої школи І-ІІ ст. с.Жахнівка на 2018-2019 н.р І ступеня. Календарне планування  обговорено на методичному об’єднанні учителів початкових класів 31.08.2018 р.

   У першому класі навчається 8учнів: 1 дівчинка. Класний керівник - Мороз Оксана Миколаївна. Директор школи - Сковира Тамара Іванівна.

Для того, щоб адаптаційний період у першокласників минув успішно, дирекцією школи були передбачені наступні етапи його організації: створення дирекцією школи, класним керівником організаційних умов, що забезпечують адаптаційний період (складання розкладу занять , створення осередків навчання, куточок настрою, естетичне оформлення класної кімнати, наявність щоденних рутин, тематичного куточка, інформація щодо прав дитини та обов’язків учня); прийняття класним керівником ідеї адаптаційного періоду, усвідомлення його змісту та необхідності підготовки; залучення батьків для допомоги учням до умов навчання у  школі.

Мороз О.М. старанно підготувалася до роботи з учнями у нових реаліях: якісно створено освітнє середовище з відповідними осередками, з набору лего створено леголабораторію;  витримана методика проведення уроків ( початок з ранкового кола, гра, робота у парах). Спільно з батьками уклали портфоліо учнів.

Діти згуртовані, позитивно налаштовані, вільно спілкуються між собою та з учителем.

   Класний керівник 1 класу Мороз О.М. оформила особові справи учнів 1 класу. На момент перевірки наявні документи: особова справа учня, копії свідоцтв про народження, ксерокопії паспортів батьків, згоди батьків на обробку персональних даних, медичні довідки,заяви батьків, свідоцтва досягнень.

Класний керівник  та учителі, що викладають у 1 класі, на належному рівні  ведуть записи у класному журналі. Про те є виправлення коректором учителем англійської мови с.60, про що зроблено запис дирекцією школи.  Здійснено розбивку сторінок журналу відповідно до навчального плану. Записи інтегрованого курсу «Я досліджую світ»  ведуться на окремих сторінках журналу  по освітнім галузям.

Журнал перевірено, наявні  4 записи директора школи.

Учнівські зошити перевіряються регулярно, учитель веде записи червоною пастою. Щоденник вражень не ведуть учні.

  Учні працювали над завданням 28 тижня «Світ рослин». Під час уроку «ЯДС: природнича галузь» учні розмірковували над темою дня «Чи потрібно охороняти рослини». Очікуваних результатів було досягнуто.  Під час уроку простежується чітка мотивація навчальної діяльності, наскрізна інтеграція , опора на життєвий досвід учнів, забезпечено зв’язок між навчальними тижнями, регламентація діяльності у часі, розвиток зв’язного мовлення засобами мнемотехніки. Учителька Мороз О.М. використовувала під час уроку прийоми критичного мислення, постійна  доцільна та ефективна робота з цеглинками Lego під час індивідуальної  роботи з картками «Живлення рослин», висування і обговорення проблемних питань та створення ситуацій успіху, складання діаграм.

 

Рекомендації

1.  Звернути увагу на покращення парної та групової форми роботи під час уроку.

2.  Уникати виправлень у класному журналі.

3.  Слідкувати за дотриманням безпечних умов праці у класі ( замінити  частину підлоги) виконано.