Безпека життєдіяльності

АЛГОРИТМ ДІЙ

УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПРИ СИГНАЛІ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

                                                                                                                                                                                                                                                        

                Під час уроків

 

Підготовчі заходи: 

• адміністрації закладу

 

- розмістити покажчики напрямку руху до укриття для швидкого та безпечного переміщення учасників освітнього процесу;

- ознайомити учасників освітнього процесу з Алгоритмом дій при сигналі «Повітряна тривога!» або інших відповідних сигналів оповіщення (далі – Алгоритм дій); проінформувати всіх учасників освітнього процесу про перелік необхідних речей, які вони повинні взяти із собою в укриття;

- забезпечити супроводження учасників освітнього процесу відповідальними особами з числа працівників закладу під час переміщення в укриття та перебування в ньому;

- визначити відповідальних осіб, які після евакуації перевірять заклад на наявність присутніх учнів за межами укриття;

- здійснити розподіл учасників освітнього процесу в укритті з урахуванням його місткості.

Учасники освітнього процесу мають заздалегідь:

- бути ознайомлені з місцем розташування укриття, правилами поведінки під 

час переміщення до укриття та перебування в ньому;

 - підготувати евакуаційний рюкзак, який потрібно мати з собою під час перебування в укритті;

- вміти виконувати заходи щодо реагування на надзвичайні ситуації;

- батьки мають заздалегідь надати класному керівнику свої контакти, контакти тих, хто може забирати дитину із закладу освіти, деталі стану здоров'я дитини, зокрема про особливі потреби дитини. Також поінформувати дитину, щоб вона знала свій резус-фактор та групу крові, свої хронічні хвороби, а також контакти батьків. 

 

 

АЛГОРИТМ ДІЙ

УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ПРИ СИГНАЛІ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» 

Порядок дій учасників освітнього процесу

 при отриманні сигналу «Повітряна тривога!»

або інших відповідних сигналів оповіщення під час уроків

 та правила руху до укриття

 

1.     У випадку надходження сигналу тривоги відповідальна особа (черговий вчитель чи відповідальний техпрацівник):

1.1.          дає три дзвінки – персонал та учні  сповіщаються про виникнення надзвичайної ситуації та про початок екстреної евакуації або сповіщає про оголошення сигналу «Повітряна тривога» у загальношкільній Viber групі Пізнайко;

1.2.          допомагає в організації та регулюванні швидкого руху учнів від класів до укриття.

2.       Вчитель, який проводить урок, миттєво припиняє навчальне заняття та сповіщає учнів про загрозу, а батьків (у батьківські групи) – про переміщення дітей до укриття. 

3.       Учні вдягаються та беруть свої особисті речі чи евакуаційні рюкзаки. 

4.       Вчитель організовує пересування учнів двома колонами в приміщенні класу для швидкого виходу з кабінету.

5.       Вчитель бере з собою свої особисті речі, вимикає світло, очолює групу учнів і визначеним маршрутом рухається разом з ними в укриття.

6.       Якщо під час уроку в класі є два педагоги, один має очолювати колону учнів, а другий іти останнім.

7.       Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники (працівники закладу). Під час переміщення до укриття необхідно врахувати наявність інклюзивних класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в ньому для максимального залучення до них дітей з ООП.

8.       В укритті вчителі та відповідальні особи (черговий адміністратор, черговий вчитель, асистент вчителя) повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця. Після того як усі учні займуть свої місця в укритті вчитель або класний керівник повинен перевірити наявність усіх учнів за списком та доповісти директору чи черговому учителю, хто з учнів перебуває разом з ними, а хто відсутній.

Приклад звітування: клас, загальна кількість учнів, кількість присутніх учнів, кількість відсутніх учнів з поважних причин.

9.       Вчитель, який привів учнів в укриття, залишається з класом до отримання  сигналу «Відбій повітряної тривоги!» або іншого відповідного сигналу оповіщення та організує повернення учнів до подальшої роботи.

10.   Відповідальні особи (черговий адміністратор або техпрацівник) після оголошення сигналу тривоги мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до укриття.

11.   Чергові вчителі повинні знаходитися біля виходу з укриття для здійснення контролю за порядком укриття, учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.

12.   Учні, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу тривоги повинні під наглядом вчителя або самостійно рухатися до укриття.

13.   Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи  здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.

14.   За наявності відповідного обладнання можна продовжити урок в укритті, допомогти з домашнім завданням, запропонувати дітям  ігри, бесіди, активності.

15.   Незалежно від того, завершилися заняття чи ні, всі учні залишаються в укритті. 

16.   Під час повітряної тривоги педагог не має права відпустити дитину додому. У випадку, якщо батьки або один із батьків самостійно забирає дитину із закладу освіти під час сигналу «Повітряна тривога!», він має надати вчителю чи адміністратору письмову згоду-заяву про особисту відповідальність за життя і безпеку дитини.

  

Порядок дій  після завершення небезпеки, оголошення про відбій тривоги та правила руху з укриття до закладу освіти

1.     Вихід з укриття здійснюється тільки після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, а також у випадках вимушеної евакуації.

2.     Першим залишити укриття має черговий адміністратор або відповідальна  особа.

3.     Учитель сповіщає учнів про те, що загроза минула, а батьків (у батьківські  групи) – про переміщення дітей до класу.

4.     Учителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників  освітнього процесу з укриття здійснювався колонами або групами.

5.     Учитель, який привів учнів в укриття, після отримання сигналу «Відбій повітряної тривоги» або іншого відповідного сигналу оповіщення організовує повернення учнів до класу, продовжує проведення навчального заняття або перебуває з учнями до того часу, поки його не замінить інший учитель.

6.     Якщо в учнів завершилися уроки, то лише після завершення тривоги діти можуть повертатися додому. Класні керівники в такій ситуації обов'язково мають поцікавитися, чи дісталася дитина додому.

 

Порядок дій учасників освітнього процесу

при оголошенні сигналу «Повітряна тривога!»

перед початком освітнього процесу

 

1.      Працівники закладу освіти, учні, які під час оголошення сигналу «Повітряна тривога!» перебувають вдома або у дорозі до закладу освіти, мають терміново прослідувати до найближчого укриття.

2.      У разі оголошення сигналу «Повітряна тривога!» під час приходу учнів до закладу освіти, вони разом із працівниками закладу та батьками або іншими супроводжуючими особами, терміново переходять в укриття закладу освіти.

3.     Оберіть із дитиною безпечний шлях до закладу освіти та у зворотному напрямку (тобто складіть своєрідний маршрут руху), далі оберіть укриття, які дитина зможе використовувати дорогою в разі сигналу повітряної тривоги.

4.     Поясніть дитині, щоб вона рухалася тільки за складеним маршрутом, не зупинялася і нікуди не звертала.

5.     Наголосіть дитині, що якщо немає можливості швидко дійти до закладу або дому під час сигналу повітряної тривоги, щоб дитина прямувала до визначеного вами укриття і перебувала всередині укриття, а не біля його входу.

6.     Навчіть дитину не торкатися оголених електричних дротів, невідомих предметів, проговоріть правила мінної безпеки.

 

Що робити учасникам освітнього процесу,

якщо не встигли добігти до укриття під час повітряної тривоги:

1.                  Негайно перейти в приміщення без вікон або скористатися правилом двох стін (перша стіна бере на себе силу вибуху, друга – руйнування).

2.                  Якщо виникла пожежа чи пошкодження будинку – зателефонувати 101, вказавши точну адресу та покинути небезпечне місце.

3.                  Якщо в будинку стався вибух – слід якнайшвидше самостійно залишити будівлю та залишити двері відчиненими, щоб рятувальники не зрізали їх.

 

Порядок дій  та правила учасників освітнього процесу

 при  оголошенні сигналу "Повітряна тривога"

під час руху шкільним автобусом

 

У випадку отримання сигналу "Повітряна тривога" під час перебування учнів та персоналу в шкільному автобусі, необхідно негайно вжити наступних заходів:

 1. Дії водія шкільного автобуса

1.1. Негайно зупинити транспортний засіб на найближчій безпечній ділянці дороги, уникати мостів, тунелів, великих відкритих площ, ліній електропередач або інших небезпечних об’єктів.

1.2. Визначити найближче безпечне укриття (бомбосховище, підземні переходи, спеціально обладнані захисні споруди), яке можна використати для евакуації пасажирів.

1.3. Після зупинки автобуса, оголосити учням і супроводжуючим особам про необхідність негайної евакуації та пересування до найближчого укриття.

 2. Дії вихователя (супроводжуючого)

2.1. Організувати евакуацію учнів з автобуса в упорядкованому порядку, не допускаючи паніки. Слідкувати за тим, щоб усі учні виходили швидко, але без поспіху, через задні або передні двері автобуса.

2.2. Перевірити наявність усіх учнів, переконавшись, що ніхто не залишився в автобусі.

2.3. Очолити переміщення учнів до найближчого укриття або безпечної зони, керуючись вказівками водія.

2.4. Забезпечити дисципліну і спокій серед учнів під час переміщення та перебування в укритті. Супроводжуючий повинен постійно бути з учнями, підтримувати їх і контролювати ситуацію.

2.5. Після прибуття до укриття здійснити перекличку учнів, щоб впевнитися, що всі евакуйовані.

3. Дії учнів

3.1. Негайно виконувати вказівки водія та супроводжуючого вихователя. Не панікувати і дотримуватися черговості під час виходу з автобуса.

3.2. Залишити особисті речі в автобусі, якщо це не вимагається для безпеки, та оперативно переміститися до вказаного місця укриття.

3.3. Під час евакуації та перебування в укритті дотримуватися дисципліни, слухати вказівки дорослих і залишатися у групі.

 4. Завершення тривоги

4.1. Після оголошення сигналу про відбій повітряної тривоги водій та супроводжуючий вихователь організовують безпечне повернення учнів до автобуса.

4.2. Водій повинен перевірити технічний стан автобуса перед продовженням руху.

4.3. Після відновлення руху вихователь має здійснити контроль наявності всіх учнів у транспортному засобі.

 5. Дії у разі відсутності доступного укриття

5.1. Якщо поблизу немає захисних споруд, учасники повинні покинути автобус та пересуватися до найближчого природного укриття: ям, канав, насипів, лісосмуг тощо, або вийти з автобуса і лягти на землю, прикривши голову руками.

5.2. Супроводжуючий вихователь повинен забезпечити, щоб учні дотримувалися безпеки, поки небезпека не мине.