Виховна робота

Виховна тема: Формування здорової, освіченої, творчої, морально стійкої, життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, патріот, сім'янин та професіонал

 

УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №580/2015

Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки

 

З метою виховання громадянина-патріота України, утвердження любові до Батьківщини, духовності, моральності, шанобливого ставлення до національних надбань Українського народу, наслідування найкращих прикладів мужності та звитяги борців за свободу та незалежність України як з історичного минулого, так і захисників, які сьогодні відстоюють суверенітет та територіальну цілісність держави у боротьбі із зовнішньою агресією, а також визначення ефективних механізмів системної взаємодії органів державної влади, органів місцевого самоврядування та інститутів громадянського суспільства у питаннях національно-патріотичного виховання постановляю:

1. Затвердити Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки (додається).

2. Кабінету Міністрів України:

1) розробити за участю представників державних органів, органів місцевого самоврядування, організацій громадянського суспільства, провідних вітчизняних учених та затвердити:

у двомісячний строк — план дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки;

до 31 грудня 2015 року — державну цільову програму з національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки;

2) забезпечувати щороку підготовку та оприлюднення до 14 жовтня звіту про виконання у поточному році плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки;

3) опрацювати питання стосовно визначення центрального органу виконавчої влади з виконання функцій щодо координації заходів, здійснюваних органами виконавчої влади з національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

3. Обласним, Київській міській державним адміністраціям активізувати на відповідній території роботу з національно-патріотичного виховання дітей та молоді, створивши для цього, зокрема, координаційні центри як допоміжні органи та залучивши до їх діяльності представників громадськості.

4. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.

Президент України П.ПОРОШЕНКО

13 жовтня 2015 року


 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Указом Президента України

від 13 жовтня 2015 року

№ 580/2015

СТРАТЕГІЯ

національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки

1. Загальні положення

В Україні національно-патріотичне виховання дітей та молоді має стати одним із пріоритетних напрямів діяльності держави та суспільства щодо розвитку громадянина як високоморальної особистості, яка плекає українські традиції, духовні цінності, володіє відповідними знаннями, вміннями та навичками, здатна реалізувати свій потенціал в умовах сучасного суспільства, сповідує європейські цінності, готова до виконання обов’язку із захисту Батьківщини, незалежності та територіальної цілісності України.

Актуальність національно-патріотичного виховання громадян, особливо дітей та молоді, зумовлюється процесом консолідації та розвитку українського суспільства, сучасними викликами, що стоять перед Україною і вимагають дальшого вдосконалення системи національно-патріотичного виховання, оптимізації державної політики у зазначеній сфері.

Національно-патріотичне виховання має набути характеру системної і цілеспрямованої діяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, навчальних закладів, інститутів громадянського суспільства, громадян з формування у людини і громадянина високої національно-патріотичної свідомості, почуття відданості своїй державі.

В основу системи національно-патріотичного виховання має бути покладено ідеї зміцнення української державності як консолідуючого чинника розвитку суспільства, формування патріотизму у дітей та молоді.

Основними складовими національно-патріотичного виховання мають стати громадянсько-патріотичне, військово-патріотичне, духовно-моральне виховання.

Формування ціннісних орієнтирів і громадянської самосвідомості у дітей та молоді повинно здійснюватися на прикладах героїчної боротьби Українського народу за самовизначення і творення власної держави, ідеалів свободи, соборності та державності, успадкованих, зокрема, від княжої доби, українських козаків, Українських Січових Стрільців, армій Української Народної Республіки та Західноукраїнської Народної Республіки, учасників антибільшовицьких селянських повстань, загонів Карпатської Січі, Української повстанської армії, українців-повстанців у сталінських концтаборах, учасників дисидентського руху в Україні. Також національно-патріотичне виховання має здійснюватися на прикладах мужності та героїзму учасників революційних подій в Україні у 2004, 2013-2014 роках, учасників антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях.

У національно-патріотичному вихованні дітей та молоді важливо використати і виховний потенціал, пов’язаний із героїзмом українців, які боролися в арміях держав — учасників Антигітлерівської коаліції та в рухах опору нацистській Німеччині та її союзникам під час Другої світової війни 1939 — 1945 років, учасників міжнародних операцій з підтримки миру і безпеки.

Також одним із важливих чинників національно-патріотичного виховання має бути шанобливе ставлення до пам’яті про жертв комуністичного та інших тоталітарних режимів в Україні, зокрема жертв Голодомору, політичних репресій і депортацій.

Водночас важливою складовою національно-патріотичного виховання має стати поширення інформації про досягнення наших співвітчизників та їх внесок у скарбницю світової цивілізації, зокрема у сферах освіти, науки, культури, мистецтва, спорту.

Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки (далі — Стратегія) розроблена відповідно до положень Конституції України, законів України «Про освіту», «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті», «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939 — 1945 років», Постанови Верховної Ради України від 12 травня 2015 року № 373-УІІІ «Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді» та інших нормативно- правових актів, а також на основі аналізу стану і проблем національно-патріотичного виховання в Україні за часів її незалежності.

2. Стан і проблеми національно-патріотичного виховання дітей та молоді

Досвід державної політики впродовж усіх років незалежності України засвідчив, що національно-патріотичному вихованню дітей та молоді не приділялось достатньої уваги.

У зв’язку з цим актуалізувалася низка таких проблем:

·          відсутність ефективного механізму формування та реалізації державної політики у сфері національно-патріотичного виховання;

·          брак комунікацій з громадянським суспільством з питань національно-патріотичного виховання;

·          недостатні зусилля держави у сфері політики консолідації суспільства, формування активної громадянської позиції та національно-патріотичної свідомості громадян України, особливо дітей і молоді;

·          брак духовності і моральності у суспільстві;

·          наявність істотних відмінностей у системах цінностей, світоглядних орієнтирах груп суспільства, населення певних територій держави, окремих громадян;

·          наявність імперсько-тоталітарних рудиментів у суспільній свідомості та зумовлених нищенням української духовно-культурної спадщини та історичної пам’яті розбіжностей в уявленнях про історичне минуле, зокрема про тоталітарну добу, голодомори і політичні репресії;

·          незавершеність процесу формування національного мовно-культурного простору, стійкості його ціннісної основи до зовнішнього втручання;

·          відсутність єдиної державної інформаційно-просвітницької політики щодо питань організації та висвітлення заходів із національно-патріотичного виховання;

·          перетворення інформаційного простору на поле маніпуляцій суспільною свідомістю, продукування ціннісної дезорієнтації;

·          недостатня нормативно-правова урегульованість сфери національно-патріотичного виховання;

·          недостатній рівень гармонізації законодавства й управлінських практик у сфері формування громадянської позиції з законодавством та кращими практиками держав Європейського Союзу та інших розвинутих держав;

·          відсутність єдиних методичного та термінологічного підходів до процесу національно-патріотичного виховання;

·          відсутність єдиних стандартів щодо процесів, суб’єктів, їх компетенції та повноважень, якості діяльності у сфері національно-патріотичного виховання;

·          недостатність кваліфікованого кадрового потенціалу в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, у навчальних закладах для організації та здійснення заходів із національно-патріотичного виховання, нерозвиненість низової ланки в системі координації виховних процесів у цьому напрямі;

·          низький рівень матеріально-технічного забезпечення та розвитку інфраструктури у сфері національно-патріотичного виховання.

Відтак, існує нагальна потреба вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді, надання цьому вкрай важливому для держави процесу системності.

3. Мета Стратегії

Метою Стратегії є визначення пріоритетів та основних напрямів національно-патріотичного виховання дітей та молоді, розвитку відповідних інститутів держави і суспільства, забезпечення змістового наповнення національно-патріотичного виховання на основі:

·     формування національно-культурної ідентичності, національно-патріотичного світогляду, збереження та розвитку духовно-моральних цінностей Українського народу;

·     усвідомлення досягнень Українського народу, його інтелектуальних і духовних надбань;

·     розвитку діяльнісної відданості у розбудові України, формування у дітей і молоді активної громадянської, державницької позиції та почуття власної гідності;

·     скоординованої роботи та взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері національно-патріотичного виховання, їх ефективної співпраці з громадськістю;

·     формування широкої громадської підтримки процесів національно-патріотичного виховання, розширення ролі та можливостей громадських об’єднань, підвищення ролі сім’ї, активної участі волонтерів, активістів;

·     забезпечення системних змін, досягнення високої якості, ефективності, цілеспрямованого та прогнозованого розвитку у сфері національно-патріотичного виховання;

·     сприяння консолідації українського суспільства навколо ідей спільного майбутнього, захисту територіальної цілісності України, реформ і державотворення.

4. Основні напрями досягнення мети Стратегії

Досягнення мети Стратегії здійснюватиметься за такими основними напрямами:

·          удосконалення нормативно-правової бази стосовно національно-патріотичного виховання дітей і молоді;

·          підвищення ролі української мови як національної цінності; забезпечення належної організації науково-дослідної та методичної роботи у сфері національно-патріотичного виховання;

·          вивчення сучасних виховних систем, технологій і методик у сфері національно-патріотичного виховання, узагальнення та поширення

·          найкращого досвіду у цій сфері;

·          впровадження навчальних дисциплін духовно-морального спрямування як основи формування особистості та підгрунтя для національно-патріотичного виховання;

·          формування єдиних стандартів діяльності у сфері національно-патріотичного виховання та інструментів їх впровадження;

·          підвищення професійної компетентності фахівців у сфері національно-патріотичного виховання, налагодження конструктивної взаємодії між суб’єктами національно-патріотичного виховання;

·          забезпечення умов і підтримки з боку держави для ефективної діяльності інститутів громадянського суспільства у сфері національно-патріотичного виховання;

·          забезпечення оптимальної скоординованої діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування у сфері національно-патріотичного виховання;

·          організація та координація інформаційно-просвітницької роботи у сфері національно-патріотичного виховання;

·          здійснення заходів, спрямованих на підвищення престижу військової служби;

·          упорядкування та вдосконалення системи допризовної військової підготовки, підготовки з військово-облікових спеціальностей;

·          профілактика негативних проявів поведінки, злочинності, наркоманії, алкоголізму серед дітей та молоді шляхом залучення дітей і молоді до участі у заходах із національно-патріотичного виховання;

·          розвиток міжнародної співпраці з державами Європейського Союзу та іншими розвинутими державами, які успішно впроваджують заходи у сфері національно-патріотичного виховання;

·          створення системи ефективного моніторингу у сфері національно-патріотичного виховання.

5. Цільові групи Стратегії

Цільовими групами Стратегії є молоді громадяни, які визначають свої життєві перспективи та потребують насамперед світоглядної опори, що не суперечить їхньому практичному досвіду, але розкриває нові можливості, а також діти з огляду на актуальність для них прикладів для наслідування, способів поведінки, що дають їм визнання в колективі однолітків і серед дорослих.

6. Сфери національно-патріотичного виховання

Національно-патріотичне виховання має охоплювати насамперед такі сфери:

·          освіта;

·          наука;

·          культура та мистецтво;

·          профорієнтація на військові спеціальності;

·          історія, вшанування пам’ятних дат та історичних постатей;

·          краєзнавство;

·          туризм;

·          охорона довкілля;

·          фізкультура, спорт, популяризація здорового способу життя;

·          цивільна оборона;

·          оборона України.

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді має здійснюватися згідно з розробленими відповідними центральними органами виконавчої влади концепціями, заходами у відповідних сферах національно-патріотичного виховання, із залученням провідних вчених, незалежних експертів, із урахуванням міжнародного досвіду.

7. Стандарти у сфері національно-патріотичного виховання

У сфері національно-патріотичного виховання дітей та молоді мають бути розроблені уповноваженим центральним органом виконавчої влади за участю вчених, незалежних експертів, з урахуванням кращого міжнародного досвіду успішних демократичних держав та упроваджені єдині стандарти, зокрема щодо засобів і способів, форм і методів національно-патріотичного виховання, оцінки досягнень відповідних суб’єктів у цій сфері та їх компетентності.

8. Шляхи та механізми реалізації Стратегії

Для об’єднання зусиль органів державної влади, органів місцевого самоврядування у сфері національно-патріотичного виховання існує потреба у впровадженні єдиної державної політики, адекватних механізмів для консолідації і координації відповідної роботи в економічній, політичній, соціальній, культурній та інших сферах.

Ефективна реалізація Стратегії потребує:

·          чіткої координації діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади у сфері національно-патріотичного виховання;

·          здійснення заходів з активізації національно-патріотичного виховання дітей та молоді на всіх рівнях такої діяльності у тісній взаємодії між державою та інститутами громадянського суспільства на принципах взаємозацікавленого співробітництва;

·          підвищення рівня організації, покращення функціонування як окремих елементів системи національно-патріотичного виховання, так і всієї системи в цілому;

·          створення механізму підтримки об’єднань, центрів, клубів, діяльність яких пов’язана з національно-патріотичним вихованням дітей та молоді;

·          розроблення системи заохочення громадських об’єднань та активістів за плідну діяльність у сфері національно-патріотичного виховання дітей і молоді.

Для цього має бути розроблено дієвий механізм формування і реалізації державної політики, зокрема опрацьовано питання щодо визначення центрального органу виконавчої влади, на який буде покладено здійснення такої координації, проведення грунтовного дослідження сучасного стану національно-патріотичного виховання дітей та молоді, організацію його поточного моніторингу.

Активізація роботи з національно-патріотичного виховання дітей та молоді на місцевому рівні потребує створення місцевими державними адміністраціями координаційних рад з питань національно-патріотичного виховання як дорадчих органів при місцевих державних адміністраціях із залученням до складу таких рад фахівців з питань освіти, молодіжної політики, фізичної культури та спорту, культури та мистецтва, запобігання надзвичайним ситуаціям, представників Товариства сприяння обороні України, а також інститутів громадянського суспільства відповідного спрямування.

9. Підвищення кваліфікації та професійної компетентності фахівців у сфері національно-патріотичного виховання

Важливим кроком реалізації Стратегії є кадрове забезпечення процесу національно-патріотичного виховання дітей та молоді. У зв’язку з цим на початковому етапі розбудови системи національно-патріотичного виховання зусилля державних органів і неурядових організацій мають бути зосереджені на організації підготовки фахівців із національно-патріотичного виховання дітей та молоді, підвищенні кваліфікації фахівців, які працюють у цій сфері, оволодінні ними знаннями, уміннями і навичками, розробленні для цього відповідних навчальних програм, що забезпечить ефективне впровадження змісту національно-патріотичного виховання, визначеного Стратегією.

Удосконалення професійної компетентності фахівців із національно-патріотичного виховання має відбуватися за допомогою сучасних інтерактивних форм і методів роботи.

10. Удосконалення нормативно-правової бази з національно-патріотичного виховання дітей і молоді

Дальше вдосконалення нормативно-правової бази з питань національно-патріотичного виховання має відбуватися комплексно та у стислий період часу шляхом підготовки нових та внесення змін до чинних нормативно-правових актів щодо:

·          закріплення в установленому порядку завдань та повноважень центральних органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сфері національно-патріотичного виховання;

·          створення єдиної нормативно-правової основи національно-патріотичного виховання в системі освіти;

·          визначення механізму взаємодії органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та інститутів громадянського суспільства у сфері національно-патріотичного виховання.

11. Реалізація, моніторинг за впровадженням Стратегії

Реалізація Стратегії забезпечуватиметься спільними зусиллями органів державної влади, органів місцевого самоврядування та інститутів громадянського суспільства.

Для здійснення моніторингу реалізації Стратегії залучатимуться в установленому порядку представники інститутів громадянського суспільства, вчені, фахівці.

Оцінка ефективності реалізації Стратегії грунтуватиметься на результатах виконання відповідного плану дій.

Індикаторами ефективності реалізації заходів із національно-патріотичного виховання дітей та молоді мають стати, зокрема:

·          збільшення відвідуваності дітьми та молоддю закладів, що популяризують культурні та національно-мистецькі традиції Українського народу, а також експозицій музеїв, присвячених національно-визвольній боротьбі за незалежність і територіальну цілісність України;

·          підвищення рівня знань у дітей і молоді про видатних особистостей українського державотворення, визначних вітчизняних учених, педагогів, спортсменів, провідних діячів культури і мистецтва, а також духовних провідників Українського народу;

·          збільшення передплати та обсягів розповсюдження україномовних дитячих і молодіжних друкованих видань;

·          збільшення кількості глядачів на переглядах творів кіномистецтва, що розкривають героїчне минуле та сьогодення Українського народу;

·          розширення сфери застосування української мови дітьми та молоддю; збільшення кількості дітей і молоді, які пишаються своїм українським походженням, громадянством;

·          збільшення кількості дітей і молоді, які подорожують в інші регіони України та до держав Європейського Союзу;

·          збільшення чисельності членів громадських об’єднань, діяльність яких спрямована на національно-патріотичне виховання дітей та молоді;

·          збільшення кількості проведених зустрічей дітей і молоді з ветеранами війни, борцями за незалежність України у XX столітті, учасниками антитерористичної операції в Донецькій та Луганській областях;

·          збільшення чисельності молоді, готової до виконання обов’язку із захисту Батьківщини, незалежності та територіальної цілісності України;

·          збільшення кількості заходів із вшанування героїв боротьби Українського народу за незалежність і територіальну цілісність України.

 

Глава Адміністрації Президента України Б.ЛОЖКІН

 

 

Аналіз  роботи загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів с.Жахнівка 

по виконанню Концепції національно-патріотичного виховання

за І семестр 2018-2019 навчального року

 

       Всі виховні заходи проводилися відповідно до річного плану школи, з метою змістовного дозвілля дітей, за напрямком громадянського виховання (ціннісне ставлення  особистості до суспільства і держави ),  завдань національного військово-патріотичного виховання, поваги до народних надбань, національних традицій, виховання здорового способу життя. Робота педколективу була спрямована на реалізацію програми «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини». У школі  чітко виконувались вимоги  Порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів, створено Реєстр дітей шкільного віку та учнів школи, які були охоплені освітнім процесом та виховною діяльністю.

      Виховна робота в школі протягом І семестру 2018-2019 н.р. була спрямована на виконання завдань, поставлених законом України «Про освіту», «Про охорону дитинства», Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Стратегією національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, Загальнодержавними та обласними програмами з питань формування здорового способу життя, профілактики ВІЛ – інфікування, загальнодержавними та обласними програмами з питань попередження  насильства над неповнолітніми, профілактики дитячої бездоглядності та злочинності, правової та психологічної підтримки дітей, які потрапили в складні соціальні умови тощо.

      Виховна робота в І семестрі  2018-2019 навчального року була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі,  мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.

      Протягом І семестру  робота педколективу акцентувалась на  вихованні ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави.

    Опираючись на багатий досвід багатьох поколінь, ми прагнемо створити цілісну систему виховання громадянина-патріота,  який прагне розвивати моральні цінності, правову культуру,  ключові компетентності, що закладені в основу нової української школи. Виходячи з цього, в ході освітнього процесу було проведено різноманітні заходи. На лінійках, виховних годинах учні знайомились із визначними датами календаря, визначними подіями та постатями.

    Україна стала не тільки географічною частиною Європи, а й повноправним членом ЄЕС. На першому уроці «Україна на порозі відкриттів», «Мрії юних українців» у 2018-2019 н.р. учні ознайомились із країнами членами європейської співдружності, оцінили напрямки руху країни до покращення рівня життя українця-європейця, формулювали мрії українців, знайомились з відкриттями, що зміцнюють державу.

          Відповідно до плану виховної роботи , з метою виховання в учнів почуття патріотизму, любові та пошани до своєї Вітчизни, народу, його героїчної історії, пошани до видатних постатей України, сповідування здорового способу життя, було відзначено Всесвітній день миру і проведено щедру шкільну «Ярмарку миру», де кожен класний керівник спільно з батьками та учнями доклався до загальношкільної справи – залучені кошти спрямувати на заходи по енергозбереженню і встановити у школі енергозберігаючі  електричні лед-лампи, замінити патрони до них, вчепити на шкільному коридорі закриті плафони для освітлення.

       Проведено педагогм-організатором Бородаєвською В.І. пізнавальну акцію та конкурс малюнків «Запобігти. Врятувати. Допомогти», що підкреслюють  мужню роботу рятувальників . Цікавою була акція «Рука допомоги до дня людей похилого віку», відзначено 100-річчя з дня народження В.О.Сухомлинського «Серце віддаю дітям».

        Змістовним стало відзначення 130-річчя з дня народження відомого земляка, мовознавця, санскритолога М.Я.Калиновича у формі зустрічі із знавцями і пошановувачами  праць М.Я.Калиновича, засновниками шкільного музею.

       Повагу до української мови виховувала учитель української мови Титко Г.І.  під час вшанування дня писемності «Державна мова – мова українська», взято участь у Всеукраїнському диктанті національної гідності, проведено свято «Мовний дивограй».

      Вшановано день Захисника Вітчизни – 14 жовтня.  На виховних годинах учні знайомились із воїнами-захисниками у шкільному музеї, учнівськими дослідницькими роботами. Одним із завдань інтелектуальної історичної гри було знання учнями календаря знаменних дат, відомих постатей становлення української державності. Класні керівники на виховних годинах разом з учнями говорили про нелегкий шлях України до волі, красу рідного краю, а також згадували захисників України, які боронять східні територіальні кордони від російських загарбників. Цьогоріч 14 жовтня, День Захисника України  - це водночас День створення УПА. Вчителі прикладають багато зусиль, щоб донести до учнів не тільки знання з основ наук. Вони виховують їх справжніми патріотами, які знають історію своєї Батьківщини, виростають культурними, освіченими, всебічно обізнаними людьми. І для цього в школі створені всі умови. На уроках вчителі проводять «патріотичні хвилинки», розповідаючи про українських вчених, відомих постатей відповідно до навчального предмету,  про їх вклад в розвиток не тільки вітчизняної науки, а науки як такої.

          21 листопада –– День Революції Гідності. Учитель історії Безуглий В.В. підготував тематичний захід, використав документальні відео-матеріали, фотоматеріали, статті із періодичних видань. Вшановуючи патріотизм і мужність громадян, які у листопаді 2013 р. – лютому 2014 р. постали на захист демократичних цінностей, прав і свобод людини і громадянина, національних інтересів України та  її європейського вибору було проведено виховний захід «Україна –– країна нескорених». Учні переглянули відеоматеріали, кліпи «Не сумуй», «Я не хочу гратись у війну», «Героям Небесної Сотні присвячується», «Матерям»; послухали пісні .  Як і щорічно, в листопаді учні вшанували пам‘ять жертв Голодомору, переглянувши  документальні відеопрезентації, ознайомилися зі  свідченнями очевидців, а також взяли участь в акції «Запали свічку». Використовуючи презентації та відеоматеріали учні ознайомились також із трагічною сторінкою історії країни. Було проведено виховний захід про голодомор в Україні «Голгофа народних страждань» учителем історії Безуглим В.В.

          Проводилася благодійна акція «5 картоплин», зібрану картоплю учні з класними керівниками передали сімї односельців, де проживають інваліди дитинства. Учні 9-го класу (Титко В.І.) найактивніше провели благодійний  збір «Подільський кошик для солдата», «Пригости солдата», принесли продукти харчування і передали для учасників ООС. До новорічних свят було виготовлено вітальні листівки бійцям ООС спільно з учасниками районного семінару учителів трудового навчання на базі школи (Панченко О.О.).

       Змістовним і насиченим став Всеукраїнський тиждень  права у школі, шкільна акція «16 днів без насильства» .У рамках реалізації проекту «Я маю право»  директор школи організувала «круглий  стіл»  за участю дільничного інспектора поліції Чернати В.Л., психолога ЗОШ І-ІІІ ступенів смт.Тиврів  Жук С.О., юриста відділу освіти Тиврівської РДА Бородаєвського І.Ю. та батьків  школярів, де обговорювались актуальні питання профілактики дитячої агресії і булінгу, партнерства з батьками у профілактиці злочинності і дитячих правопорушень, відповідальності батьків  за виховання дітей, використання мобільних телефонів і інтернетресурсів школярами. Працівники Тиврівського бюро безоплатної правової допомоги  провели просвітницький захід щодо недопущення дитячої злочинності з метою превентивного виховання учнівської молоді.

     Педагог-організатор Бородаєвська В.І. взяла участь у І Всеукраїнському форумі Національної дитячої ради «Почуй і підтримай дитину» у м.Київ, провела тренінг «Комунікація – успішний шлях до лідерства» під час Академії управлінської  майстерності для лідерів учнівського самоврядування у КВНЗ «ВАНО», провела тренінг  «Створюємо майбутнє разом» на районному засіданні «Союзу старшокласників «Лідер» , підготувала перегляд і  обговорення  відеоматеріалів батьками  у школі  під час проведення «круглого столу».

У школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави. Окрім шкільного вестибюля,  у кожному класі створені куточки державної символіки, на найбільших урочистих масових заходах виконується і звучить Гімн України, на початку навчального року внесено прапор  держави, школи, рою.

      Колективом школи протягом семестру взято участь у районному  форумі патріотичних справ учнівської молоді «Ми - українці».

Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на  нарадах при директорі, засіданнях ШМО класних керівників. На такі засідання керівник ШМО Красівська О.В. виносила актуальні питання :

-         Планування роботи у напрямку національно-патріотичного виховання

-         Організація роботи з дітьми пільгових категорій

-         Робота з профілактики дитячого тавматизму, охорони життя і здоровя дітей

-         Профілактична робота з дітьми, схильними до правопорушень

-         Організація роботи з батьками

-         Потреба в здоровому способі життя як ознака компетентної особистості

-         Соціально-педагогічні умови захисту дитинства

-         Адаптація учнів 1та 5 класів до навчання

Питання виховної роботи розглядалися  протягом І семестру на засіданнях педагогічних рад:

-         1. Вибір формату  виховних планів класних керівників 1-9 класів. Використання державної символіки у школі (протокол № 5 від 31 серпня  2018 р.).                                        

-         2.«Робота ШМО щодо формування активних, творчих, компетентних ососбистостей, здатних до творчості, успіху в умовах сучасного освітнього простору» (протокол № 6 від 19 листопада 2018 р.).                                        

 
 
 

Цінісне ставлення до суспільства і держави 

 

 Ціннісне ставлення до культури і мистецтва

 

 Зміст системи  виховання

       

 

Класні заходи, години спілкування, інноваційна діяльність

 

 

Методи та форми виховання

 

Заходи спільно з громадськістю села

 

Система самоврядування

 

Загально шкільні заходи

 

Робота районної  психологічної служби

 

Індивідуальна та групова робота

 

Модель випускника загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів с.Жахнівка

 

Ціннісне ставлення до природи

 

Ціннісне ставлення до праці

 

Ціннісне ставлення до людини

 

Ціннісне ставлення до себе

 

Суб’єкти  виховного  впливу

 

Батьківська рада, комітети

 

Органи місцевого та держ. самоврядування

 

Учнівський колектив

 

Рада школи

 

Педагогічний колектив

  

 

Вчитель: Мороз Оксана Миколаївна, класний керівник   1 класу

Мета:  Виховувати любов до національних    

                традицій

Очікувані результати:  сформувати почуття

 любові до  національної культури та історії, традицій та звичаїв. 

Шляхи реалізації:

-          Виховні години;

-          Виховні заходи;

-          Зустрічі з відомими людьми рідного краю:

-          Вивчення народних казок, легенд, загадок;

-          Ознайомлення з народними ремеслами.

Вчитель:  Мороз Оксана Миколаївна,  класний керівник 3 класу)

Мета:  виховати здібного творчого учня в умовах сільської школи на краєзнавчого матеріалу рідного села.

Очікувані результати:  сформувати навички дослідження пам’яток історії та культурирідного села.

Шляхи реалізації:

-          Конкурси, акції, змагання;

-          Зустрічі з відомими творчими особистостями рідного краю;

-          Виховні заходи;

-          Години спілкування;

-          Дослідження пам’яток історії та культурирідного села.

Вчитель:  Величко Наталія Миколаївна,  класний  керівник  4   класу)

Мета: виховувати почуття любові до свого рідного краю, своєї Батьківщини

Очікувані результати: прищепити почуття любові до свого рідного краю, сім’ї, родини, Батьківщини.

Шляхи реалізації:

-          Виховні бесіди;

-          Екскурсії до музею села та музею «Прабатьківські джерельця»;

-          Зустріч з відомими людьми свого села,

-          Дослідження історії села;

-          Дослідження назви  вулиці на якій живеш;

-          Виховні заходи;

-          Вивчення звичаїв та обрядів.

 

Вчитель:  Красівська Олена Володимирівна,  класний  керівник  6 класу

Мета: навчити  дітей  розпізнавати прекрасне у собі, заохочувати пізнавати та розширювати свої знання про різні сфери життя, проявляти свої здібності.

Очікувані результати: сформувати всебічно розвинену особистість, зацікавлену в різних галузях професійної діяльності.

Шляхи реалізації:

-          Виховні години;

-          Виховні заходи;

-          Щоденні зустрічі «Жодного дня без цікавинки»;

-          Зустрічі з творчими людьми нашого села;

-          Екскурсії до музеїв;

-          Спортивні змагання.

Вчитель:  Безуглий Віктор Васильович, класний  керівник   8 класу

Мета: Виховувати в учнів почуття любові до рідного краю, до Батьківщини на основі історичних довідок і досліджень юних краєзнавців та матеріалів шкільного музею «Прабатьківські джерельця»

Очікувані результати:  сформувати почуття патріотизму до Батьківщини, рідного села. Поваги до подвигів відомих земляків. Вчити берегти  пам’ять  про минуле і сьогодення рідного села.

Шляхи реалізації:

-          Конкурси, акції, змагання;

-          Зустрічі з відомими творчими особистостями рідного краю;

-          Дослідження визначних подій на території населеного пункту;

-          Дослідження та вивчення історії села;

-          Виховні заходи;

-          Години спілкування;

-          Вивчення історії свого краю.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                             

Нехтування вихованням – це погибель для людей, сімей, держав і всього світу.

Я .А. Коменський